להיות ההורה הכי טוב: נחוץ או מוגזם?

התקופה המאתגרת בה אנו חיים מזמינה ומביאה עמה אתגרים רבים.

כאנשים בוגרים ובייחוד כהורים, לעיתים אנחנו מרגישים ב"תחרות יום יומית" – כזו שמרצה אותנו, מציגה את שביעות הרצון שלנו מעצמו ומהתפקודים שלנו אך לעיתים עלולה גם להרוס אותנו.

כולנו, רוצים להיות אנשים והורים טובים יותר, וכנגזרת מכך- להעניק ולאפשר לילד שלנו את הטוב שאנחנו יכולים, אם בלימודים, בחוגים, בדאגה לארוחות ולחיים החברתיים של הילדים ועוד.

הרצון להיות הורה מושלם טומן בחובו בעיות וסכנות רבות, להלן מספר דוגמות:

  1. הורה שרוצה להיות הכי טוב חוטא בכך שהילד ירצה להיות הכי טוב: אמנם ברצון ובשאיפה למצוינות ישנם המון צדדים טובים, אך לעיתים השאיפה להיות מצוינים בהכל, הורסת. הילדים שלנו עשויים ללמוד מאיתנו ולרצות להיות מצוינים בכל אשר ידם נוגעת בו וכנגזרת, להתאכזב מעצמם. במקום לבנות ולקבל את עצמם, הם עשויים לחוות קשיים בהתמודדות עם מכשולים, עם מפלות וכן – גם עם כישלונות.

כמנחת הורים ומדריכת הורים אני מדריכה ומקנה כלים להורים לדעת כיצד להתנהל ולפעול בעולם הרחב הזה. כיצד להוביל את ילדינו לשאיפה להוציא את המיטב שבהם, ומנגד- כיצד לדעת להתמודד עם אתגרים, וכן לקבל את עצמם. קבלה עצמית היא יכולת אדירה ולה משמעות רבה בהתמודדויות עם אתגרים לאורך החיים, מחקרים רבים אף מראים ש"אנשים מוצלחים" ודמויות מצליחות ניחנו ביכולת טובה להתגבר על כישלונות.

עצה מומלצת שפיתחתי כמדריכת הורים ­­היא לתמוך בילדים שלנו ביצירת מעגל חברים מקבל ואם ניתן, לא תחרותי. חשוב ללמד ולהנחיל בהם לבלות עם חברים, להושיט עזרה וכן לעזור לחברים במצוקה. הילדים שלנו יוכלו להוות דוגמה עבור חבריהם או עבור ה"חבורות" איתן מסתובבים, ובכך- בבוא העת, להיעזר בחבריהם, בהכלתם ובקבלתם.

2. יש פער בין הרצוי למצוי: חשוב מאוד לשקף לילדנו תמונת מצב מציאותית. כמדריכת הורים אני נתקלת שוב ושוב בהורים שרוצים לצייר לילדים שלהם תמונה כי "העולם מושלם". לצערנו הרב, כהורים ומבוגרים אנו יודעים שהעולם אינו מושלם, ישנן בעיות. בין אם חברתיות בכיתה, בין אם חינוכיות ובין אם ביטחוניות ואישיות. לא תמיד יש לנו את היכולת להתמודד ולגשר על כולם לילדינו. כשנראה לילדנו כי לעיתים, יש פער בין הרצוי למצוי, הם יתחלשו, יבינו ויסתכלו בצורה נכונה ומבינה על אתגרים ובעיות שיפקדו אותם בחיים.

מה כן אפשר לעשות? לעודד אותם, להאמין בהם, לתווך להם את הדרך לשיפור.

אם הם לא מצליחים ברכישת קריאה, יצירת קשרים חברתיים או אף לא מצליחים בחוג.

חשוב להימנע מאמירות אידאליסטיות וטיוח המציאות כמו "אתה קורא נפלא", "את מוקפת חברים", אלא לשקף אמונה ותמיכה. משפטים כמו: "השתפרת בקריאה ואני בטוחה שתצליח יותר אם תתמיד", "אמנם אין לך עשרות חברות אבל החברות שיש לך מקסימות וטובות" יבנו את הילדים שלנו בצורה טובה יותר.

לא מזמן קראתי משפט מדהים:

"האתגר הוא לא להיות מושלמת, אלא להיות שלמה" (ג'יין פונדה") – חשבו על המשפט הזה, כמה עומק וכמה משמעות הוא טומן בחובו.

אם נדע לקבל את עצמנו, כפי שאנחנו על אף המגבלות והחסרונות, נדע גם להעריך ולהוקיר את הטוב ואת היכולות שלנו.

הורות היא מדהימה ומספקת ומנגד, הורות היא לא עניין פשוט, לא משנה איך נסתכל וכיצד ננסה לטפל בסיטואציה. אנחנו, ההורים מצויים ונעמדים בפני דילמות רבות. מה נכון ומה לא נכון? היכן עוברים הגבולות? מה התחום האפור שלנו?  חשוב לי להדגיש כמדריכת הורים, כי בעיני, כשאנחנו נעזרים בהנחיית הורים בכלל ובמדריכת הורים מקצועית ומומלצת בפרט, אנחנו מציידים את עצמנו בכלים פרקטיים אשר משפרים את כישורי ההורות שלנו ומקביל, מאפשרים לנו להיות בוגרים ומבוגרים, שלווים יותר, מתמודדים יותר וטובים יותר – עבור עצמינו ועבור ילדינו.

מעוניינים בליווי, ייעוץ או הדרכת הורים פרטנית אשר תותאם לכם ולצרכים שלכם?

מדריכת הורים מומלצת
הדרכת הורים
מדריכת הורים באשדוד
מנחת הורים
מנחת הורים באשדוד

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


Notice: Undefined index: hide_button in /home/parentsil/public_html/wp-content/plugins/add-whatsapp-button/plugin.php on line 170

Notice: Undefined index: hide_button in /home/parentsil/public_html/wp-content/plugins/add-whatsapp-button/plugin.php on line 173
שלחו לי וואטסאפ

subscribe for 15% coupon

Lorem ipsum dolor sit amet, te has.

subscribe for 15% coupon

Lorem ipsum dolor sit amet, te has.

subscribe for 15% coupon

Lorem ipsum dolor sit amet, te has.