שלושה טיפים להורות

על רגעי הקסם בהורות- טיפים להורות מוצלחת

כמדריכת הורים מוסמכת, יוצא לי לחשוב ולדבר לא מעט עם הורים על רגעי הקסם שבהורות.

רגעי קסם בהורות אלו אותם הרגעים בהם אנו, ההורים, חווים הצלחות קטנות או רגעים מרגשים עם ילדינו, כשהילדים משתפים אותנו בדבר קרוב לליבם, אומרים מילה טובה, מציינים שהם אוהבים אותנו או אפילו מתפתחים ועושים דבר מה חדש, הולכים את צעדם הראשון, אומרים מילה ראשונה, שהם אוהבים אותנו או אפילו שעזרו לילד בגן או בבית הספר או אף מציעים לנו עזרה במטלות הבית. גם רגעי בילוי משותף יכולים להיות רגעי קסם- משחק, ריקוד או אפילו חיבוק חם לעיתים גורמים לנו להרגיש אוהבים ואהובים, רגעים שלעיתים קשה לחוות בהורות בעיקר בעיתות משבר, עומס בחיים ולחץ.

רגעי האושר הם נחוצים, גם לנו ההורים, אשר עומלים ורוצים לשפר את ההורות שלנו ואת התחושות שלנו וגם לילדים, כי אלו הרגעים אשר יחקקו בזיכרונם לדורות, רק לא מזמן סיפרה לי הגדולה שלי איך הייתה מאושרת כשהגענו לגן שלה לחגוג עמה את יום הולדתה החמישי (למען הסר ספק, היא כבר בת 24).

ואם אתם מרגישים שאתם לא חווים רגעי קסם רבים כאלו, אל תכעסו על עצמכם, כפי שכתבתי, קשה מאוד לחוות רגעים ותחושות במציאות הלחוצה בה אנו חיים, ניתן להתמודד עם החסמים אשר עוצרים אותנו להרגיש כך, לאט לאט, והנה מספר טיפים להורות טובה ותחושת רגעי קסם(אמנם לא כולם אך החשובים שבהם):

להלן מספר טיפים להורים בתחילת דרכם וגם כאלו שלא-

  1. אל תאשימו את עצמכם- גם כשעשיתם טעות כהורים, אתם בני אדם, בני אדם טועים. תחושות תסכול, הלקאה עצמית וכעס אינן מטיבות עמכם אלא רק פוגעות, קחו את הטעות, חשבו עליה, למדו ממנה והשתפרו להמשך. מעבר לעובדה שתשתפרו כהורים, תראו לילדים דוגמה אישית בכך שכשאתם עושים טעות אתם לא כועסים, מוותרים או אף שונאים אלא משפרים ולומדים.
  2. תהיו עצמכם- אני חוזרת ואומרת כי חינוך ילדים והורות הם לא קסם, אין מתכון להורות מצליחה והטיפ הכי טוב להורות שיש לי לתת הוא להיות עצמכם. החברה תמיד מכתיבה לנו נורמות ודפוסי התנהגות הנגזרות מקהילת ההורים בסביבתנו ובעירנו ומעוד שלל סיבות. לעיתים קרובות אנו מוצאים את עצמנו בפני דילמות שונות בהורות – האם לקנות לילד.ה טלפון חדש (על אף שהחלפנו אותו ממש לא מזמן?), באיזה גיל לקנות לילד טלפון?האם לתת לילדה לישון אצל החברה? האם לאפשר למתבגר.ת שלנו ללבוש מה שעולם על רוחם? האם לקנות לילדים מותגים? ועוד ועוד. חשוב להבין כי אין כאן נכון ולא נכון, למדו את הגבולות שלכם ואת הערכים ההוריים שלכם ופעלו על פיהם, כל הורה יודע מה טוב עבורו, עבור ילדיו ועבור משפחתו מבחינת ערכיו, מצבו המשפחתי ועוד.
  3. צרו הרגל לשיח וסביבה לשיחות- נסו להרגיל את עצמכם ואת הילדים שלכם לשוחח ולדבר בסביבה נוחה, סביבה ללא הסחות דעת, ללא אנשים חיצוניים אשר תיצור תחושה נעימה לדבר ולשתף. ברגע שתרגילו את עצמכם ואת הילדים שלכם שאתם מדברים בסביבה נוחה, נעימה ומקבלת הילדים יתרגלו ויפתחו אליכם, לא צריך להיות מדריכת הורים מומלצת כדי לתפוס פינה או שיחה שקטה עם הילדים.

זקוקים למפגשי הדרכת הורים? רוצים להפגש עמי להנחיית הורים פרטנית או בקבוצות?

אשמח להכיר ולמנף את ההורות שלכם שלב אחד קדימה. מוזמנים ליצור קשר או לקרוא עוד.

שלכם, גליה

מדריכת הורים
מדריכת הורים באשדוד
מדריכת הורים מומלצת
הדרכת הורים
הנחיית הורים
הדרכת הורים פרטנית
הדרכת הורים באשדוד
המלצה על מדריכת הורים
טיפים להורות
שלושה טיפים להורות 
הדרכת הורים
מדריכת הורים אשדוד

1 comment

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


Notice: Undefined index: hide_button in /home/parentsil/public_html/wp-content/plugins/add-whatsapp-button/plugin.php on line 170

Notice: Undefined index: hide_button in /home/parentsil/public_html/wp-content/plugins/add-whatsapp-button/plugin.php on line 173
שלחו לי וואטסאפ

subscribe for 15% coupon

Lorem ipsum dolor sit amet, te has.

subscribe for 15% coupon

Lorem ipsum dolor sit amet, te has.

subscribe for 15% coupon

Lorem ipsum dolor sit amet, te has.